Foto: Ellen C. Hammer

Hvert skritt teller!

10. mai er Verdens aktivitetsdag og i år blir dagen kanskje viktigere enn noen gang.

Verden har vært og er i en spesiell situasjon. Land har vært lukket ned, mennesker har hatt portforbud og grenser har vært stengt. Nå åpner samfunnet gradvis opp igjen og endelig kan vi få møte litt flere mennesker, begynne på jobb og skole og delta i fritidsaktiviteter.

Her i Norge er mye skjedd den siste uka. Treningene er i gang i mange ulike idretter, toppfotballen har fått klarsignal til å starte med fellestreninger og kamper og over helga kommer det en egen veileder for breddeidretten. Vi går mot lysere tider, men må fortsatt være flinke til å holde avstand og følge regler. Dette hindrer oss allikevel ikke i å være i fysisk aktivitet- en aktivitet med bare gode effekter. Uansett om du har vært aktiv eller ikke gjennom denne perioden, er søndag 10. mai en fin dag å markere.

Vær aktiv på din måte. Gå eller løp deg en tur, benytt deg av en av de fantastiske Stikk Ut turene som finnes i ditt nærmiljø, jobb litt i hus og hage, vær aktiv i din egen stue, eller finn en idrettsaktivitet du er glad i. Kjenn på gleden ved å bevege deg, bli litt sliten. God følelsen kommer etterpå.

Ha en aktiv søndag på Verdens aktivitetsdag 10. mai og husk at hvert skritt teller!