Rolf4.jpg

Rolf Hansen - kandidat til Årets ildsjel

Rolf Hansen fra Galterud IF er utvalgt som en av fem finalister til Årets ildsjel som deles ut på Idrettsgallaen 2020! Vi gratulerer på det sterkeste!

Hedmark idrettskrets hadde gleden av å være tilstede under Galteruds koselige julegrantenning, der Rolf Hansen fikk den gledelige og vel fortjente beskjeden av ordfører Knut Hvithammer.

Den spreke og engasjerte 85-åringen har hele sitt liv ivret for idretten og lokalsamfunnet, og det er mange som har kommet med innspill for å beskrive den folkekjære og populære ildsjelen.

Rolf har vært aktiv i fotball og friidrett og har i tillegg hatt mange ulike trener- og lederverv i bl.a. Galterud IF, Kongsvinger IL ski og Jernbanens idrettslag, Kongsvinger.
Han har også vært engasjert i både Kongsvinger og Sør-Odal idrettsråd, og han kunne fortelle oss at han har «sittet på nakken» til flere org.sjefer i idrettskretsen for å få gjennom viktige saker.
Han har vært general for Kongsvinger maraton i mer enn 30 år, samt arrangert løpskaruseller i regi av bedriftsidretten i Kongsvinger. Han har også vært primus motor for Knartamarsjen, som er et mosjons/trim løp på Galterud som i 2020 er 40 år, og han arrangerer idrettsmerkeprøver for å få folk til å holde seg i form.

Rolf er fortsatt svært aktiv, og i sykkelsesongen finner du han på sykkelsetet hvor han er ute på treningsrunden sin, eller på spinning-sykkelen i stua hjemme.
Om vinteren finnes han i lysløypa som han selv var initiativtaker til. Han gikk tidlig i bresjen for å starte klubbrenn, som lever den dag i dag.
Han har gått opp utallige skiløyper for Galterud IF, og etter hvert også kjørt opp milevis av skiløyper på snøscooter for å tilrettelegge for aktivitet i nærmiljøet.

Rolf har i tillegg til idretten vært sterkt engasjert i frivillighetssentralen, vel-arbeid og vært primus motor for både 17. mai-arrangement og julegrantenning i en årrekke.

Videre sies det om Rolf at han har et stort og sosialt engasjement på alle måter,- han kjenner alle og hjelper alle, og har alltid til en god prat. Og han tar ikke et nei for et nei. Da Metodistkirken skulle selges ville Rolf at Galterud vel skulle kjøpe kirken, men velet hadde ikke råd. Da kjøpte Rolf den selv og leier den ut til selskaper og møter mm, ofte gratis!

Vi gratulerer nok en gang med en vel fortjent finaleplass, og ønsker Rolf lykke til på Idrettsgallaen. Vi heier på deg, og ber om at dere som ønsker å stemme Rolf frem til Årets ildsjel, gjør dette i tidsrommet 14. desember til 3. januar.

Les mer om stemmegivning her: https://www.idrettsgalla.no/nominerte/priskategorier/%C3%A5rets-ildsjel/