Lokkende hovedside Nettsiden.png

Idrettshelga Innlandet 2019

Idrettshelga Innlandet 2019 er en samling med særidrettslig og fellesidrettslig faginnhold. Målgruppen for idrettshelga er medlemmer i idrettslag, idrettsråd, ledere, trenere, foreldre, tillitsvalgte, kommunale ansatte og øvrige idrettsinteresserte. Samlingen starter fredag 1. november og avsluttes søndag 3. november.

Idrettshelga er et samarbeidsprosjekt mellom idrettskretser, særkretser, forbund, fylkeskommunene, Norsk Tipping, Sparebank1 Gudbrandsdalen og Høgskolen i Innlandet.

Under finner du alle tilbud for Idrettshelga Innlandet 2019, samt påmeldingslink. For mer informasjon om hver del, trykk på linken på den relevante delen av programmet.

For å se oversikten over alt som skjer i løpet av Idrettshelga, se nedesrt på siden.

For å gå direkte til påmelding, klikk her

Programmet kortfattet .png

Hedmark og Oppland idrettskretser

Fagsamling for daglige ledere og ansatte

(fredag 09:00 - 12:30)

Samlingen er for alle daglige ledere og øvrige ansatte i idrettslagene. Seminaret er i regi av Hedmark og Oppland idrettskretser og tema for årets seminar er frivillighet.

Del to av programmet består av Anleggseminaret. For mer informasjon, se under.

Hedmark og Oppland fylkeskommuner i samarbeid med Hedmark og Oppland idrettskretser

Fagdag anleggsutvikling i nye Innlandet

Todelt program:

Seminar for ansatte i kommunen (fredag 10:00-11:45)

Lunsj 11:45 - 12:45

Fagdag for ansatte i kommunen, idrettslag og idrettsråd (12:45-17:00)

Fagdagen arrangeres av fylkeskommunene i Hedmark og Oppland og setter fokus på anleggssituasjonen inn mot 2020 og det nye Innlandet Fylkeskommune. Målgruppe for seminaret er kommunale saksbehandlere i kommunen, idrettsråd og ansatte i idrettslaget.

Lunsj er inkludert i programmet.

Ungdomsutvalgene i Hedmark og Oppland idrettskretser i samarbeid med Lillehammer Olympic Legacy Sports Centre

Nettverkssamling for unge ledere i idretten

(Fredag 17:00 - Lørdag 16:00)

Ungdomsutvalgene i Hedmark og Oppland inviterer til en nettverkssamling for alle idrettsengasjerte ungdom i alder 15 - 25 år.

På nettsverkssamlingen tilbyr vi blir det en god blanding av aktivitet, erfaringsutvekling og faglig workshop for å diskutere og finne gode løsninger på utfordringer i ungdomsidretten.

Idrettsrådsseminar

(Fredag 18:00 - 20:00)

Temaet for årets seminar er viktigheten av idrettsrådets rolle i kommunene og for idretten. For alle idrettsråd i Hedmark og Oppland.

Lederkurs for ungdom

(fredag 1. november – søndag 3. november)

Kurset er for ungdom i alderen 15-19 år og forbereder dem på lederverv i ulike deler av klubbarbeidet i norsk idrett. Deltakerne får relevant kompetanse til å delta aktivt der beslutningene tas i de ulike organisasjonsleddene og all læring skjer i en sosial og trygg ramme.

Idrettens Fellesprogram

(Lørdag 2. november 09:00 - 13:00)

Fellesprogrammet har som mål å samle flest mulig personer fra uliker deler av Innlandetsidretten for å løfte viktige tema som omhandler alle idretter. Årets program har tema samarbeid i idretten og vi vil få besøk av idrettslagene Røa IL og Vågå IL som har gode rutiner med intern samarbeid i klubb. I tillegg til idrettslagsperspektivet, vil Høgskolen i Innlandet gi en faglig forankring av tema og Bjørnar Erikstad kommer for å snakke om livet som paraidrettsutøver med foredraget Motvind er til å seiles i.

Nettverkssamling idrettsledere er et tilbud for alle kvinner med en lederrolle i Innlandsidretten. Nettverket er en arena for erfaringsutveksling og ledelsesfaglig påfyll.

Se program og informasjon om påmelding for Nettverkssamlingen lørdag 2. november her.

Tiltaket er en del av Prosjekt Likestilling og dette er andre gang nettverket samles.

Oppland Skikrets

TD- og Arrangørseminar / Trenerseminar

(Lørdag 14:00 - 17:00)

Oppland Skikrets tilbyr kurs og seminar for trenere og ledere i ski idretten på lørdag 2. november.

Norges Håndballforbund Region Innlandet

Håndballseminaret / Organisasjonsseminaret

(Fredag 18:00 - Lørdag 17:00)

Håndballseminaret er også i år en del av Idrettshelga, i likhet med tidligere år. Er du medlem i en håndballklubb kanb du delta på trenerseminaret eller og organisasjonsseminaret.

Norges Cykleforbund Region Innlandet

Regionsamling

Cykleforbundet Region Innlandet inviterer til en regionsamling for utøver i sykkelklubbene i Hedmark og Oppland. Programmet går fra fredag til søndag på Birkebeineren Hotel.

Norges Ake- Bob- og Skeletonforbund

mer informasjon kommer.

Prisoversikt for hver program post (alt som ikke vises under er gratis):

NHF Region Innlandet - Håndballseminaret

Deltakelse på seminaret uten overnatting kr 990,-
Tillegg for enkeltrom/frokost, Scandic Lillehammer Hotel kr 1050,-
Tillegg pr. person i dobbeltrom/frokost, Scandic Lillehammer Hotel kr 625,-
Bankett på fredag kveld, Scandic Lillehammer Hotel kr 425.-

Ungdomsutvalgene i Hedmark og Oppland idrettskretser -  Nettverkssamling for Unge Ledere i idretten

kr 500,-. Deltageravgift inkluderer alle måltider og overnatting fra fredag - lørdag på Birkebeineren Hotell.

Lederkurs for Ungdom

kr 1000,-. Deltageravgift inkluderer alle måltider og overnatting fra fredag til søndag på Birkebeineren Hotell.

Hotellpriser:

Dagpakke (kr 580,- per person)

Middag fredag kveld (kr 425,-)

Overnatting enkeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (kr 1250,- per pers per døgn)

Overnatting dobbeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (1050,- per pers per døgn)

Helpensjon enkeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (1590,- per pers per døgn)

Helpensjon dobbeltrom inkl. frokost fredag - lørdag (1270,- per pers per døgn)

Helpensjon inkluderer:

Alle måltider, overnatting og møterom for en periode på 24 timer.