Prisutdeling

IIKs hederspris tildelt Tore Stubrud og Tom Svellet

Tore Stubrud og Tom Svellet fikk i går tildelt Innlandet idrettskrets` hederspris, og vi takker begge for mangeårig og viktig innsats for idretten!

IIKs hederspris tildeles personer som har gjort et meget fortjenstfullt arbeid på flere plan i norsk idrett over en lengre periode, og vedkommende må gjennom sitt arbeid ha vist forankring og holdninger ihht IIKs verdier.

Vi gratulerer med en svært velfortjent pris og takker Tore og Tom for å ha viet mye av sin tid til idretten, både som ansatte og frivillige!

Tore Stubrud
Tore ble ansatt som organisasjonssjef i Oppland idrettskrets i november 2007. Han kom da fra offentlig forvaltning, og hadde i tillegg med seg god erfaring med idrettslig arbeid fra Norges Hundekjørerforbund og Norges Svømmeforbund. Tore har gjennon sitt arbeid og frivillige innsats vist et stort engasjement for fellesidrettslige anliggender, anlegg, organisasjonsoppfølging av klubber og idrettsråd, samt idrettspolitisk arbeid. Han har alltid hatt et stort hjerte for at ALLE skal ha mulighet til å drive med idrett, uavhengig av kjønn, økonomi, legning og tilhørighet.

Tom Svellet
Tom ble ansatt i Idrettens kompetansesenter Innlandet (IKI) i 2009, og senere forflyttet til Oppland idrettskrets og deretter Innlandet idrettskrets.
Tom har gjennom et langt liv arbeidet innenfor ulike deler av idretten, blant annet hestesport, ishockey, håndball, Lillehammer-OL 1994 og Ungdoms-OL Lillehammer 2016. Han har også som frivillig lagt ned utallige timer i idretten og bekledd ulike verv og roller som ivrig og engasjert idrettsentusiast, men også i rollen som pappa og bestefar.
Gjennom sin mangeårige idrettserfaring, gode relasjonsbygging og engasjement i politikken, har Tom bidratt til å holde et overordnet blikk og fokus på idrettens viktighet og utfordringer i et samnfunnsperspektiv.

Bildet
Hedersprisene ble overrekt av styreleder Inger L. Fløgum.
I tillegg mottok Tore og Tom blomster fra NIF, representert ved Erik Unaas.

image00011.jpeg