Webinar - barneidrett - banner - mai21.png

"Uten god barneidrett, ingen toppidrett" - nasjonalt webinar i regi av idrettskretsene og NIF sentralt

Gjennom gode rammer og kvalitet i barneidretten legger norsk idrett til rette for gode opplevelser, fellesskap, mestring og utvikling for barn og unge i hele landet. Barneidretten i Norge vekker oppmerksomhet også utenfor våre landegrenser. Dette er ingen tilfeldighet. Vår påstand er at uten god barneidrett, ville vi ikke hatt så mange gode toppidrettsutøvere i Norge!

Norges idrettsforbund har jobbet siden desember 2019 i ulike fagteam bestående av representanter fra de 11 idrettskretser og fra NIF sentralt. Fagteam barneidrett består av alle fagkonsulentene for barn og ungdom og har jobbet systematisk siden starten av 2020 for å samkjøre tiltak som tilbys ute i klubb.

Som en del av dette arbeidet ble det nedsatt arbeidsgrupper som har jobbet for blant annet webinarer for hele idrettsnorge med tematikk som er relevant for barneidrett. I den forbindelse inviterer vi til det første av fire webinarer i 2021, der ulike foredrag skal opplyse den norske tilnærming til barneidrett gjennom NIFs arbeid med idrettens barneidrettsbestemmelsene og barnerettigheter, samt et forskerperspektiv og et idrettslagsperspektiv.

Per dags dato er det over 400 påmeldt til denne kvelden, fra ulike deler av landet. Påmelding gjøres her via MinIdrett.

Program for kvelden er:

"Barn liker å konkurrere - foreldre liker å sammenligne!" v/Mads Andreassen, Leder for idrettsfag og verdiarbeid i NIF

"Hva er optimal barneidrett?" v/Espen Tønnessen, professor i treningsvitenskap ved Høyskolen Kristiania

"God barneidrett i et fleridrettslag - Ottestadmodellen" v/Magnus Skulstad, barneidrettsansvarlig i Ottestad IL og landslagssjef U19 kvinner i innebandy

Det blir anlending til å stille spørsmål til foredragsholderne.

Det er gratis å delta!

Har du spørsmål om temakvelden eller trenger hjelp til påmelding, ta kontakt med Martin Hylland