Åpent seminar om idrett og bærekraft

Vi inviterer til åpent seminar om idrett og bærekraft (digitalt) tirsdag 22. februar kl. 19.00-21.00.

Norges idrettsforbund har forventninger om at arrangører, idrettskretser, særforbund/ særkretser og idrettslag setter i gang egne bærekraftprosesser.

Formålet med dette seminaret er å øke bevisstheten om hvordan bærekraft kan implementeres i idretten gjennom noen praktiske eksempler og diskusjoner i mindre og større grupper.

Seminaret er et samarbeid mellom Høgskolen i Innlandet, Norges Idrettshøgskole og Innlandet idrettskrets. Målgruppen for seminaret er studenter i emnet Idrett og bærekraft, og alle andre som er interessert i dette temaet.

Seminaret er todelt. Den første timen får vi presentasjoner fra idrettslag som er i gang med bærekraftprosesser, mens den neste timen legges det opp til diskusjoner i mindre og større grupper.

Program

Innledning ved Dag Vidar Hanstad, professor i Sport Management ved Norges Idrettshøgskole

Bærekraft i et fleridrettslag
Rune Bjørnsrud, leder i Sel idrettsråd og lærer ved idrettslinja på Nord Gudbrandsdal VGS

Bærekraft i en toppfotballklubb
Jens August Dalsegg, markedsansvarlig i Vålerenga Fotball

VM i Snøsport for parautøvere - Med bærekraft i fokus
Marita Hakestad Andresen, rådgiver arrangement og bærekraft i Norges skiforbund

Diskusjon i grupper og i plenum.

Lenke til møtet: https://inn.zoom.us/j/65179552394?pwd=SkJhNldudVpUZW5RUG9jTXV3UkNVUT09

Kode (hvis nødvendig): 586367.

Velkommen!