friidrett_612.jpg

Ofte stilte spørsmål om idrettsmerket

Ofte stilte spørsmål angående idrettsmerket

Er min prøve registrert?

Når du trykker: «Registrer idrettsmerket» skal du få opp «Takk for at du registrerte idrettsmerket». Får du opp dette er din prøve registrert. Får du ikke opp dette, er din prøve ikke registrert.

 

Hva er grunnen til at min prøve ikke er registrert?

Den vanligste forklaringen er fødselsdatoen. Der må man være helt nøyaktig.

Eksempler på feil: 01,01,2016 eller 01012016 eller 01.01.16. Alle disse er feil som skjer.

Det riktige er 01/01/2016 altså du må ha skråstrek mellom, og skrive årstall, måned og dato helt ut.

 

Hvor mange ganger har jeg tatt idrettsmerket?

Hvis du har dette spørsmålet, så ta kontakt med ansvarlig for idrettsmerket. Dette gjøres ved å sende mail til idrettsmerket@idrettsforbundet.no eller tlf: +47 21 02 90 00.

 

Hvordan kan jeg ta idrettsmerket?

Så lenge du har en annen person som kontrollerer deg, kan idrettsmerke tas overalt. Det beste er å ha en idrettsplass til rådighet, men en grus, sand eller gresslette er vel så greit. Det kommer naturligvis an på hvilke idretter du velger.

 

Hvor kan jeg få kjøpt utmerkelser?

Dere kan få kjøpt utmerkelser ved å gå inn på www.idrettsmerket.no, der vil dere finne en link til nettbutikken.

 

Kan man bruke samleskjemaet og sende dette inn elektronisk?

Man kan kun registrere en og en utøver.

 

Hva kan vi gjøre for å gjøre idrettsmerke mer attraktivt for de unge?

Det kan være lurt å lokke med gratis pin (bronse, sølv, gull) for eksempel fra 16-29 år, dersom de er med på idrettslagenes stevner. Dette krever naturligvis penger. En annen ting er at ungdom vil være blant unge mennesker. Da vil det være gunstig å arrangere en dag eller to i året, for personer mellom 16- 25 for eksempel. De kan selvsagt også være med de eldre. (Dette er naturligvis forslag fra ansvarlige sin side. Dere må gjerne ta i bruk deres egne forslag.) En annen ting som kanskje er vel så viktig, er å annonsere i sosiale medier. Ungdommen tar i større grad bruk sosiale medier enn avisen.