Innhold som kan lage
-
Plakater eller bilder som fungerer i både Instagram-feed og Facebook.
-
Bildekaruseller som:
-
Ukas frivillig
-
Takk for innsatsen
-
Bak kulissene
-
-
Korte tekster + bilder/grafikk = perfekt kombinasjon.
-
Video-takk, små snutter fra dugnad eller et bildealbum med høydepunkter.
-
Del gjerne sitater fra frivillige – ekte stemmer engasjerer.
-
Avslutt f.eks. med en invitasjon
- Har du lyst til å bidra?
-
Vil du bli med i gjengen?
-
Har du lyst til å oppleve det samme?
-
Takk innsatsen
-
Lag en bildekarusell med 3–4 plakater. Sosiale medier viser ulike sider først, slik at flere får med seg budskapet.
-
Bruk verktøy som Canva for å lage innhold raskt og profesjonelt.
Canva for ideelle organisasjoner gir frivillige organisasjoner gratis tilgang til premiumfunksjonene i Canva Pro. Det gjør det enkelt å lage profesjonelt visuelt materiell som kampanjer, innlegg til sosiale medier, presentasjoner og nettsider – med teamfunksjoner, merkevareverktøy og et stort designbibliotek.
Slik kommer dere i gang:
Søk via Canvas nettsider og dokumenter ideell status for å få tilgang.