Bilde av plakater, se samme som i dokumentlista

Inspirasjon plakater

På sosiale medier fungerer det best når det er enkelt og kort.

Innhold som kan lage

  • Plakater eller bilder som fungerer i både Instagram-feed og Facebook.

  • Bildekaruseller som:

    • Ukas frivillig

    • Takk for innsatsen

    • Bak kulissene

  • Korte tekster + bilder/grafikk = perfekt kombinasjon.

  • Video-takk, små snutter fra dugnad eller et bildealbum med høydepunkter.

  • Del gjerne sitater fra frivillige – ekte stemmer engasjerer.

  • Avslutt f.eks. med en invitasjon

    • Har du lyst til å bidra? 
    • Vil du bli med i gjengen?

    • Har du lyst til å oppleve det samme?

    • Takk innsatsen

  • Lag en bildekarusell med 3–4 plakater. Sosiale medier viser ulike sider først, slik at flere får med seg budskapet.

  • Bruk verktøy som Canva for å lage innhold raskt og profesjonelt.

 

Canva for ideelle organisasjoner gir frivillige organisasjoner gratis tilgang til premiumfunksjonene i Canva Pro. Det gjør det enkelt å lage profesjonelt visuelt materiell som kampanjer, innlegg til sosiale medier, presentasjoner og nettsider – med teamfunksjoner, merkevareverktøy og et stort designbibliotek.

Slik kommer dere i gang:
Søk via Canvas nettsider og dokumenter ideell status for å få tilgang.