Derfor anbefaler jeg deg å søke Olympisk akademi

- Jeg har alltid vært engasjert – og glad i idretten. Olympisk akademi i fjor bidro til at jeg fikk et enda større engasjement og hjerte for idretten, skriver Cecilie Kappelslåen i denne bloggposten.

Til daglig arbeider jeg som idrettsfaglærer. Jeg er også utdannet klubbveileder gjennom Norges idrettsforbund (NIF) og er nyvalgt leder i Oslostudentenes idrettslag (OSI). Olympisk akademi har bidratt til å forme veien min i idretten.

Har du lyst til å utvikle nettverket ditt i idretten? Jeg skal gi deg to konkrete grunner til hvordan Olympisk akademi kan bidra til det:

1. Del erfaringer og bidra til gode diskusjoner

Olympisk akademi er fylt med dyktige foredragsholdere. De besitter stor kompetanse om idretten og bidrar til at du får økt kunnskap. Det beste med det hele er at foredragsholderne klarer å vekke til livet et stort engasjement hos hver enkelt, noe som fører til at vi ledere, trenere og frivillige får spennende og viktige diskusjoner oss i mellom. Det at vi får tid av foredragsholderne til å dele erfaringer og diskutere med de andre deltakerne er en av hovedårsakene til at jeg synes akademiet var svært lærerikt.

Det er selve erfaringsutvekslingen som fører til at du faktisk utvikler deg!

Les mer om Olympisk akademi her.

2. Engasjer deg!

Gjennom studietiden på NIH har jeg alltid vært opptatt av å engasjere meg, fremme egne meninger og bygge nettverk gjennom å vise at jeg er indre motivert for å jobbe med idrett. På Olympisk akademi samles unge, engasjerte mennesker på et sted. Alle har et genuint engasjement for idretten, men likevel samler akademiet 70 mennesker med ulik – og bred bakgrunn fra idretten. Jeg fikk nye vennskap og ikke minst et utvidet nettverk. Det bidro eksempelvis til at jeg to måneder senere ble ansatt som klubbveileder hos Norges studentidrettsforbund og har blitt styreleder i OSI. Gjennom disse fire dagene knyttet jeg bånd med personer som har hjulpet meg til her jeg er i dag. Olympisk akademi også har bidratt til å senke terskelen for å ta kontakt med andre dyktige i idretten som jeg møtte på Lillehammer. Flere av disse har blitt mine ukentlige sparringspartnere når jeg står ovenfor utfordrende situasjoner i idretten.

Olympisk akademi har bidratt til at jeg har fått økt kompetanse, nye vennskap og et utvidet nettverk i idretten.

Engasjer deg ved å gripe denne muligheten – søk om plass på Olympisk akademi 2017.

Søknadsfrist: 21. juni