Se orienteringsforbundets Lasse Arnesens første møte med frivillig.no lenger ned i saken.

Trenger ditt idrettslag nye frivillige? Bruk frivillig.no helt gratis!

Trenger ditt idrettslag nye frivillige som kan hjelpe til med å stå i kiosken på kampdag, holde orden i garderoben, trene håndballaget eller være hallvakt? Da må laget registrere seg på frivillig.no nå.

Mangler idrettslaget ditt nok frivillige ressurser som kan stille opp på dugnad, eller ta enkle oppdrag knyttet til idrettsarrangement? Da kan nettportalen Frivillig.no være løsningen. Der kan frivillige melde sin interesse, finne oppgaver og bidra for nettopp din klubb!

Alle idrettslag i Norge kan nå registrere seg på Frivillig.no hvor man kan legge ut ulike oppdrag knyttet til klubbvirksomhet og arrangement, helt gratis. Det eneste idrettslaget trenger å gjøre for å komme i kontakt med "nye frivillige" er å bruke noen skarve minutter på å registrere ønsker.

Registrer ditt idrettslag på frivillig.no

Mange har både tid og mulighet til å bidra
- Det er nok mange idrettslag som tenker at de allerede har ildsjeler i klubben, foreldre og trenere, som stiller opp. Men la oss heller snu litt på det. Kanskje det finnes folk i lokalsamfunnet som ikke har blitt spurt om å hjelpe til, men som gjerne vil bli kjent med idrettslaget, og som har både tid og krefter til å stille opp, forteller Vanja Konradsen, prosjektleder for Frivillig.no.

Få oppdrag innen idretten
Etter å ha fått med ca 970 organisasjoner og over 12.000 frivillige gjennom Frivillig.no, ser vi fortsatt at det ikke ligger oppdrag ute i alle kommuner, og det er veldig lite oppdrag innen idrett. Målet vårt er å få med flere lokallag, foreninger og ennå flere nye organisasjoner, slik at folk kan finne noe å engasjere seg i der de bor.

Det er Frivillighet Norge, paraplyorganisasjon for frivilligheten med over 300 medlemsorganisasjoner, som har etablert Frivillig.no.