Sigrid Jervell Våg (24) tok Utdanning for yngre ledere i 2014/2015. Her deler hun sine erfaringer med studiet.

Siste frist: Utdanning for yngre ledere

- Utdanningen er for deg med interesse for ledelse og nettverksbygging, sier tidligere student Sigrid Jervell Våg (24).

Torsdag 20. april går søknadsfristen til Utdanning for yngre ledere ut. Sigrid Jervell Våg er blant de som har tatt lederutdanningen og som oppfordrer unge ambisiøse idrettsledere til å søke.

Søk om plass på Utdanning for yngre ledere (frist 20.april)

- Jeg ble først og fremst kjent med masse flinke folk. Studiet passer for alle som liker å møte nye mennesker, bygge nettverk og som interesserer seg for coaching og ledelse. Man bør også like å gå utenfor komfortsonen. Fagene på utdanningen inspirerte meg til å velge ledelse som retning for videre studier, sier Jervell Våg som i dag tar en mastergrad i Ledelse- og organisasjonspsykologi på BI.

Egen coach og individuell utviklingsplan

En av fordelene med Utdanning for yngre ledere er at man som student får sin egen coach/mentor som følger opp studenten gjennom utdanningen.

- Det å ha en coach som kan få deg til å reflektere over egne sterke og svake sider og veilede deg i hvordan du kan utnytte potensialet ditt har vært gull. Samarbeidet starter med en karleggingssamtale hvor man får hjelp til å sette seg mål som man blir fulgt opp og utfordret på videre, fortsetter Jervell Våg.

Ta kontakt selv!

Ett av kriteriene for å komme inn på utdanningen er at studenten må ha en avtale med et særforbund eller en idrettskrets om en kontaktperson som skal følge opp studenten. Ikke alle har det før søknaden sendes inn. Til de har Jervell Våg følgende råd:

- Ta kontakt med et særforbund eller en idrettskrets selv! En venninne av meg gjorde det og kom med på studiet. Jeg vet at hun stortrivdes og fikk utvidet sitt engasjement i idretten etter å ha gjennomført Utdanning for yngre ledere, avslutter Jervell Våg.

Søk om plass på Utdanning for yngre ledere (frist 20.april)

Fakta om Utdanning for yngre ledere:

• Et samarbeid mellom Norges idrettsforbund og Norges idrettshøgskole
  • For ambisiøse idrettsledere mellom 19-29 år
  • Fire obligatoriske helgesamlinger
  • Gir 20 studiepoeng
  • Kan kombineres med andre studier eller jobb

PS: Andrea Bell Pedersen er student på årets kull. Se filmen under hvor Pedersen oppfordrer ambisiøse idrettsledere til å søke.