Birgitliten.jpg

"Se mulighetene - sammen"

«Se mulighetene - sammen» ønsker å sette søkelyset på hvordan mennesker med funksjonsnedsettelser kan trene sammen med funksjonsfriske til gjensidig inspirasjon og nytte. Målet er inspirere og invitere enda flere inn i idrettens fellesskap ved å trene sammen.

Det ligger mye energi og idrettsglede i en felles treningsøkt. Rolandslaget som nå forbereder seg til VM i Bulgaria er et godt eksempel på nettopp det. På rolandslaget er det naturlig å trene sammen, selv med ulike forutsetninger. Samtrening stimulerer til refleksjon om hva som er mulig å få til, og gir motivasjon til å gi det lille ekstra.

Med denne kampanjefilmen som vi på ulike flater og i sosiale medier håper Norsk Tipping og Norges idrettsforbund at vi inspirerer til mer aktive liv. Idretten er et språk i seg selv – og bidrar til å viske ut forskjeller. Det handler om prestasjon og å ha det gøy, helt uavhengig av kultur, språk, hudfarge eller funksjonsgrad.

«Jeg lar meg inspirere av å trene med andre og håper mitt engasjement og kompetanse også inspirerer mine landslagskolleger på samme måte. Ved å trene sammen kan vi sammen strekke oss litt lenger og utveksle erfaringer mot både felles- og individuelle mål.»

Birgit Skarstein, landslagsroer

Norsk Tipping og Norges idrettsforbund ønsker rolandslaget lykke til i VM i Bulgaria 8. - 16. september.