Foto: NTBScanpix

Salget av OL-billetter til PyeongChang 2018 har startet

Jet Set Sports/CoSport, Norges idrettsforbunds offisielle leverandør av billetter til OL og Paralympics, åpner nå første fase av billettsalget til OL i PyeongChang 2018, som arrangeres 9. – 25. februar 2018.

Onsdag 18. januar 2017 starter forespørselsfasen som er første steg på vei mot De olympiske vinterleker i Sør-Korea. Med opprettet brukerkonto på www.cosport.com, kan alle som ønsker å skaffe seg billetter, legge inn en forespørsel til det/de ønskede arrangement. Forespørselsperioden varer frem til 25. januar 2017.

Meld din interesse
- Forespørselen gir deg ingen forpliktelser, hverken i form av kjøp eller betaling. Det er kun å melde inn din interesse før publikumssalget åpner. Bekreftelse på din forespørsel får du via e-post den 30. januar 2017. Frem til 1. februar 2017, kan du selv velge om du vil bestille eller forkaste bekreftede billetter, som ligger tilgjengelig under din brukerkonto. Billetter som ikke er bestilt innen fristen, gjøres tilgjengelige når publikumssalget starter 9. februar 2017, sier Gry Bruaas, representant for CoSport i Norge.

Jet Set Sports/CoSport er en autorisert leverandør av billetter og aktør for ulike arrangement, knyttet opp mot De olympiske- og paralympiske leker.
- Avtalen gir utøvere og deres familier, samarbeidspartnere, næringslivet og alle andre som ønsker å heie på de norske utøverne, mulighet til å oppleve OL-stemningen på nært hold, sier Morten Schønfeldt, markedsdirektør i Norges idrettsforbund.

Norges idrettsforbund er forpliktet av Den internasjonale olympiske komité (IOC) til å inngå avtale med en offisiell billettpartner. Derfor er Jet Set Sports/CoSport, den eneste godkjente leverandøren som kan selge olympiske- og paralympiske billetter i Norge.

Utvis forsiktighet ved kjøp av billetter
Bruaas påpeker at forbrukere må være klar over at selv ekte billetter kan bli kansellert dersom de er kjøpt gjennom ikke-godkjente leverandøravtaler.
- Derfor ber vi deg om å utvise både forsiktighet og ansvarlighet ved kjøp av billetter til OL og Paralympics. Jet Set Sport er den godkjente leverandør av OL- og Paralympics-billetter i Norge, og vil sikre deg/dere den ansvarlige oppfølgingen i Norge, avslutter Gry Bruaas.

Klikk deg inn på www.cosport.com for bestilling. Eller ring på 22 27 05 05.

Viktige datoer:

•         18. januar 2017, kl. 16:00: Forespørselsperioden starter

•         25. januar 2017, kl. 21:00: Forespørselsperioden avsluttes

•         30. januar 2017, kl. 16:00: Bekreftelse på forespurte billetter

•         1. februar 2017, kl. 21:00: Deadline for bestilling av bekreftede billetter

•         9. februar 2017, kl. 14:00: Publikumssalget starter