Avtale i boks. Cherry Chen, visepresident i DongXiang Group og idrettspresident Tom Tvedt signerte avtalen i dag.

Phenix på lag med Norges idrettsforbund frem til og med OL i 2022

DongXiang Group og Phenix har inngått en ny hovedavtale med Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité. Avtalen løper frem til og med OL i Beijing i 2022.

Det betyr at Phenix blir en viktig leverandør for alle i den norske troppen i de tre kommende OL og Paralympics.
- Avtalen er verdimessig viktig og den viser at Phenix og DongXiang Group ønsker å videreutvikle partnerskapet med Norges idrettsforbund. Phenix er kjent for å levere kvalitet i verdensklasse og de har kledd våre toppidrettsutøvere siden OL i Nagano i 1998, sier idrettspresident Tom Tvedt.

Båndene til Kina styrkes
Morten Schønfeldt, markedsdirektør i Norges idrettsforbund, sier de idrettslige båndene mellom Norge og Kina blir styrket med denne avtalen.
- Denne avtalen er svært viktig for oss og bidra til økt samarbeid mellom Norge og Kina. Idrettsforbundet synes også avtalen kommer på et gunstig tidspunkt i og med at de neste 3 olympiske lekene går i Asia, sier Morten Schønfeldt.

I Norge er det Interplaza som har agenturet på Phenix.

Idrettspresident Tom Tvedt og Cherry Chen, visepresident i DongXiang Group, signerte avtalen som løper frem til og med OL i 2022.