phenix_ute_GeirOweFredheim.jpg

Phenix med på laget i fire nye år

Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) og Phenix har inngått en ny langsiktig avtale som strekker seg fram til og med OL i Beijing i 2022. Avtalen betyr at Phenix blir en viktig leverandør for alle norske deltakere i de fire kommende OL og Paralympics i perioden 2016 - 2022.

- Vi er stolte over å ha Phenix som langsiktig hovedsponsor. Phenix leverer kvalitet i verdensklasse, og har kledd Norges olympiske og paralympiske tropper og utøvere i snart 20 år. Vi er meget glade for at Phenix - med en ny seksårsavtale - viser at de er langsiktige og ønsker å videreutvikle partnerskapet med NIF. Samarbeidet mellom Phenix og Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité har utviklet seg helt fra OL i Nagano i 1998. Nå gleder vi oss over at Phenix er med på laget i minst seks år framover, sier idrettspresident Tom Tvedt.

Skipresident Erik Røste, direktør Yihong Chen i DongXiang Group og idrettspresident Tom Tvedt under signeringen på Pellestova. (Foto: Geir Owe Fredheim)

Tidendes største utstyrsavtale for Norges idrettsforbund
- Det er heller ikke tvil om at avtalen med Phenix er verdimessig viktig for NIF. Avtalen er en kombinasjon av leveranser av utstyr/bekledning og økonomisk tilskudd til Olympiatoppens virksomhet, sier NIFs generalsekretær Inge Andersen.

- Phenix har blitt inspirert og motivert av det norske folks sportsånd og dristige utøvere helt siden vi begynte å sponse det norske alpinlandslaget i 1993. Derfor var det bare naturlig for oss å utvide vårt sponsorat til å inkludere Norges olympiske komité fra OL i Nagano i 1998. Etter alle disse suksessrike årene sammen er vi svært glade for å ha muligheten til å utvide våre forpliktelser ytterligere med Norges olympiske komité til 2022, med mange forventninger om suksess ikke bare i Norge, men også i Europa og Asia, sier direktør Yihong Chen i China DongXiang Group, som eier Phenix.

I Norge er det Interplaza som har agenturet på Phenix.

Phenix har også forlenget sin avtale med Norges Skiforbund alpint fram til 2022. Dette er trolig den største utstyrsavtalen som er inngått i norsk idrett, med en verdi på over 20 millioner kroner i året. Phenix har levert bekledning til landslagene i alpint siden 1993, og med den nye avtalen har samarbeidet vart i nærmere 30 år.