Oslo Skatehalle er et sted for absolutt alle. Nå er idrettsanlegget kåret til Årets flotteste. Foto: Oslo Skatehall

Oslo Skatehall er Årets Idrettsanlegg 2017

Norges idrettsforbund gratulerer Oslo Skatehall og Oslo kommune som er vinner av Årets Idrettsanlegg 2017!

Dette sier juryen om Oslo Skatehall:

Oslo Skatehall representerer et paradigmeskifte i anleggsutviklingen for skate-aktiviteten i Norge. Anlegget er en historieformidler, samtidig som den bereder grunnen for en helt ny kvalitet til sine brukere. Anlegget inneholder en lang rekke nytenkende og arealoptimaliserende elementer som samlet sett gir anlegget en miljøskapende kraft. Oslo Skatehall fremstår som åpen, inkluderende, lys og bevisst i sine valg av elementer og arealutnyttelse. Med sine arkitektoniske valg og sine høye materialkvaliteter representerer anlegget varighet, stolthet og innbyr til allsidig aktivitet for brukere i alle aldre. Oslo kommune, som anleggseier, skal ha ros for å gi skatebevegelsen et lenge etterlengtet anlegg.

Juryen har bestått av: Jon Steinar Tufte (leder), Skien Fritidspark/BAD, PARK OG IDRETT, Gry Brodshaug og Frode Langø, Kulturdepartementet, Torstein Busland, Norges Idrettsforbund/BPI, Bård Andresen, Vestfold fylkeskommune/BPI, Kjellaug Eik

Prisen, som består av et diplom, en plakett, samt kr 30.000,- ble utdelt under BAD, PARK OG IDRETT's Landskonferanse i Sandefjord 15. juni.