olympiatoppen_hovedlogo_original.jpg

Olympiatoppen vil intensivere antidopingarbeidet

Pressemelding

Idrettspresident Tom Tvedt og generalsekretær Inge Andersen har i samarbeid med toppidrettssjef Tore Øvrebø besluttet at Olympiatoppen skal gjennomgå, kontrollere og kvalitetssikre rutinene ved antidopingarbeidet i særforbundene, av hensyn til toppidrettsutøverne.

– Det er helt nødvendig å forsikre oss om at alle særforbund har gode nok kontrollmekanismer og rutiner i sitt antidopingarbeid, sier Øvrebø.

– Therese Johaugs situasjon understreker alvoret som ligger i å ha gode rutiner i antidopingarbeidet.  Jeg tar ansvar for at dette arbeidet blir intensivert, både i Olympiatoppen og i særforbundene. Alt må nå gjøres for å hindre at flere norske toppidrettsutøvere havner i liknende situasjoner, sier Øvrebø.