FAQ3_612_1.jpg

Ofte stilte spørsmål om barneidrett

Hvorfor er det ikke resultatlister i idretten for barn under 11 år? Hvordan foregår premiering i barneidrettskonkurranser og kan man utestenge barn fra konkurranser hvis de ikke møter på treninger? Norges idrettsforbund har laget en oversikt over de oftest stilte spørsmålene om barneidrett.

Norges idrettsforbund og særforbund mottar hele tiden spørsmål knyttet til idrettens barnerettigheter og bestemmelser.

- Det de aller fleste lurer på er knyttet opp mot konkurranseregler som ofte kan være vanskelige å tolke, krav om oppmøte på treninger og om det er lov å toppe laget i barneidretten, sier Mari Bjone, rådgiver barn og ungdom i Norges idrettsforbund.

Målet er fortløpende å legge til nye relevante spørsmål og svar som knyttes til barneidretten i håp om å øke forståelsen og kunnskapen rundt barneidretten i Norge.
- Vi håper med dette at bestemmelsene og rettighetene blir enda mer kjent i våre idrettslag, avslutter Bjone.

Gå til ofte stilte spørsmål om barneidretten