Foto: NTBScanpix

Nina Frisak er nytt styremedlem i Antidoping Norge

Styret i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité har oppnevnt Nina Frisak som nytt styremedlem i Antidoping Norge for perioden 2016 til 2020.

NIF og staten disponerer, i henhold til ADNOs vedtekter, tre styreplasser hver i ADNOs styre. Nina Frisak, som er utpekt av NIF, overtar styreplassen etter Randi Gustad, som selv har valgt å tre til side fra ADNOs styre.

Frisak har juridisk embetseksamen fra Universitetet i Oslo, og har i perioden 2001 til 2016 jobbet som regjeringsråd ved Statsministerens kontor.

- Nina Frisak har solid bakgrunn fra det offentlige embetsverket. ADNO har en meget viktig og sentral rolle i norsk idrett, og antidopingarbeidet har den høyeste prioritet i norsk idrett. Vi er derfor meget tilfreds med at Nina Frisak, med all sin kunnskap og erfaring, har takket ja til dette styrevervet, sier idrettsforbundets generalsekretær, Inge Andersen.

Les mer om Antidoping Norge