2016_02_extrastiftelsen.png

2,3 millioner kroner til syv nye prosjekter

ExtraStiftelsen har offentliggjort hvilke nye prosjekter som får midler for 2018. Norges idrettsforbund tildeles 2.305.000 kroner til syv nye prosjekter i regi av idrettslag, særregion og særforbund rettet mot utsatte grupper.

NIF takker ExtraStiftelsen for tildelingen og gratulerer alle prosjektene som mottar støtte.

- Prosjektene som får midler fra ExtraStiftelsen jobber for å inkludere mennesker som er mindre representerte i idretten. Ofte krever et slikt arbeid ekstra ressurser. Derfor er NIF svært takknemlig for bevilgningen fra ExtraStiftelsen. NIF er også takknemlig og har stor respekt for idrettslag som tar et ekstra ansvar for inkludering. Prosjektene bidrar til å øke mangfoldet i vår organisasjon, sier NIFs koordinator for prosjektene, Line Hurrød.

Disse prosjektene får midler gjennom årets tildeling:

Tor Engevik

Rune Vethe

RockSteady Boxing- Fight Back Parkinson

Norges Bokseforbund

NIF har mottatt årlig midler fra ExtraStiftelsen siden deres oppstart i 1997. Over 300 idrettsprosjekter har blitt finansiert av stiftelsen. Alle disse prosjektene har gitt idrettsglede til tusenvis av barn, unge og voksne.

NIF ønsker nye og eksisterende prosjekter lykke til videre!

Her finner dere alle nye prosjekter som har fått midler. ExtraStiftelsen deler ut 90 millioner til 140 prosjekter for 2018.

Her ser dere alle eksisterende idrettsprosjekter