Niels Røine er ansatt som kommunikasjonssjef i NIF. Foto: Geir Owe Fredheim

Niels Røine er ansatt som kommunikasjonssjef i Idrettsforbundet

Niels Røine er i dag ansatt som ny kommunikasjonssjef i Norges idrettsforbund.

Norges idrettsforbund har besluttet å styrke samarbeidet mellom de avdelingene som arbeider innenfor kommunikasjon og samfunnskontakt. Det nye virksomhetsområdet inneholder informasjonsavdelingen, idrettspolitisk avdeling og IT-området og skal ledes av en kommunikasjonssjef.

Niels Røine tiltrer i dag stillingen som kommunikasjonssjef. Han har siden august ledet prosjektet «Digitalisering av norsk idrett» og har bak seg en lengre karriere innenfor media, næringsliv og norsk toppfotball. Røine kommer fra en stilling som Senior Business Development Manager i Cisco, og har arbeidet innenfor IOE, Sports & Entertainment.

Kommunikasjonssjefen blir en del av NIFs ledergruppe.

Kontaktpersoner:

Niels Røine, kommunikasjonssjef i NIF
Mob: 909 36 508

Øystein Dale, ass. gen.sek i NIF
Mob: 419 00 099

Følgende e-post i sakens anledning gikk til alle ansatte i NIF onsdag 26. oktober:

Styrking av samarbeidet innenfor kommunikasjonsområdet

Som et ledd i den administrative fornyingsprosessen «NIF 2017» har generalsekretæren besluttet å styrke samarbeidet mellom de avdelingene som arbeider innenfor kommunikasjonsområdet i NIF.

De som inkluderes i det nye virksomhetsområdet er Informasjonsavdelingen, Idrettspolitisk avdeling og IT-området.

Dette endrer ikke dagens avdelinger eller avdelingsledernes ansvar og oppgaver. Det er samarbeidet på tvers av avdelingene som skal styrkes, og dette samarbeidet skal ledes av en kommunikasjonssjef. En viktig oppgave for den nye kommunikasjonssjefen blir å utarbeide en kommunikasjonsplan og følge opp målene i idrettspolitisk dokument med relevans for virksomhetsområdet.

Vi har funnet det riktig å iverksette den nye organiseringen umiddelbart. Niels Røine har akseptert å fylle stillingen som kommunikasjonssjef inntil vi får gjennomført en ordinær utlysning og etablert en permanent løsning. Røine leder i dag prosjektet «Digitalisering av norsk idrett» og har bak seg en lengre karriere innenfor media, næringsliv og norsk toppfotball. Niels vil tiltre stillingen fra 26. oktober 2016. Kommunikasjonssjefen blir en del av NIFs ledergruppe.

Beste hilsen
Inge Andersen (s)