Marit Bjørgen og Henrik Christiansen oppfordrer alle til å stemme frem sin hjerteklubb på klubbenimitthjerte.no.

Marit Bjørgen: - Det var i Rognes IL jeg gikk mine første skiturer

Marit Bjørgen har sterke følelser for klubben i sitt hjerte, Rognes IL. – Ofte tenker jeg på hvorfor jeg har kommet dit jeg er i dag. Det er ikke tvil om at Rognes IL har betydd alt for meg, sier ambassadør Marit Bjørgen som sammen med Henrik Christiansen klipper snoren for årets Klubben i mitt hjerte-kampanje.

Fra lørdag 11. november til fredag 24. november går årets Klubben i mitt hjerte-kampanje av stabelen. Tusenvis av idrettslag sitter klare for å stemme frem sin favorittklubb i det som er den største klubbkampanjen i Norges idrettsforbund. Totalt skal en halv million kroner deles ut i den 14 dager lange kampanjen!

Dersom din klubb klarer å få 50 stemmer i løpet av én dag, er klubben med i trekningen av dagspremien på 10.000 kroner fra Sparebank 1. Totalt deles det ut 30 dagspremier á 10.000 kroner og to hovedpremier på 50.000 kroner. I tillegg har Sparebank 1 en tilleggspremie på til sammen 100.000 kroner som skal deles ut til idrettslag som oppretter en SPLEIS til sitt idrettslag i løpet av kampanjeperioden.

Norges idrettsforbund, Sparebank 1, P4 og Dagbladet er stolte av å presentere skidronning Marit Bjørgen og Norges beste mannlige svømmer – Henrik Christiansen som ambassadører for Klubben i mitt hjerte.

Stem på klubbenimitthjerte.no  (stemmelokalet åpner 11. november kl.00.01)

Røttene til Marit Bjørgen
- Det var i Rognes IL det hele startet og det er der røttene mine kommer fra. Klubben min er ikke verdens største, men likevel er jeg veldig stolt over å ha vært i Rognes IL i hele min karriere. Vi var ikke mange aktive medlemmer; det var meg, broren min og broren til treneren vår - tre stykker som reiste rundt for å konkurrere, forteller Bjørgen som nok en gang retter en takk til de som har gjort hennes karriere mulig:
- Jeg tenker stadig vekk på de frivillige som har kjørt spor til meg.

Marit på dugnad
Og som veldig mange andre tilknyttet norsk idrett – også Marit stilte opp på dugnader i fellesskapets ånd.
- Jeg også har vært med på å lage vaffelrøre. Den dugnadsjobben som jeg husker best var at vi løp rundt i skog og mark for å finne telefonstolper som måtte byttes ut. Vi fikk ganske bra betalt for å registrere dette, samtidig som det var gode penger i klubbkassa fikk vi også en bra treningsøkt.
-  Jeg har bare gode minner fra det sosiale rundt den lille hytta vi hadde oppe i lysløypa hvor det ble servert varm saft og god bakst. Alt jeg har opplevd i klubben har vært viktig for meg og min karriere, oppsummerer Bjørgen.

Norges beste svømmer
Henrik Christiansen er ambassadør for 2. året på rad. Nå oppfordrer han alle som har et hjerte som banker for sin klubb til å stemme.
- Som en takk til klubben bør alle hylle sine klubber på klubbenimitthjerte.no. Dessuten skal hele 500.000 kroner deles ut til idrettslag over hele Norge, sier Christiansen som skal stemme på sin klubb – SSK Skjetten.

- Det skal deles ut 30 pengepremier á 10.000 kroner to hovedpremier på 50.000 kroner. Penger kommer alltid godt med til klubben. De kan for eksempel sende trenere på kurs, kjøpe inn nytt utstyr eller bare bruke pengene på en sosial kveld, sier han.