Foto: Thomas Karlsen

Klubben i mitt hjerte - suksess fra ende til annen

30 klubber har vunnet 10.000 kroner. Charlottenlund Sportsklubb i Trondheim vant hovedpremien på 100.000 kroner! Totalt 4389 klubber har vært med på årets utgave av klubbenimitthjerte.no – som har vært en suksess fra ende til annen.

Ingen ting er som å dele ut penger til idrettslag som virkelig trenger. I 14 dager har nå Norges idrettsforbund, sammen med Nordea, Dagbladet og P4, satt søkelyset idrettslaget som grunnsteinen i arbeidet med å skape god aktivitet, positive miljøer, idrettsglede og fellesskap i lokalmiljøene.

Les mer om Charlottenlund som vant hovedpremien

Hele 260.779 stemmer har tikket inn i løpet av kampanjen - som for øvrig er ny oppslutningsrekord.
- 4389 klubber har fått stemmer i årets kampanje. Hele 1273 ganger klarte idrettslag å oppnå flere enn 50 stemmer i løpet av én dag, sier Jannicke Sand Aspen, prosjektleder for klubbenimitthjerte.no

Sand Aspen har jobbet med kampanjen i hele 13 år på rad. Hun har aldri tidligere opplev lignende engasjement, mobilisering og oppslutning.
- Det er klubber som har tapetsert sine nettsider, arenaer, nærområder og skapt voldsomt engasjement. Jeg har aldri mottatt så mange positive tilbakemeldinger, sier Aspen som retter en stor takk til Idrettsforbundets samarbeidspartnere.

Nordea delte ut 400.000 kroner
Det er Nordea som har stått for utbetalingen av 400.000 kroner til klubbene.
- For Nordea er det viktig å vise engasjement og samfunnsansvar, og med klubbenimitthjerte.no viser vi vårt engasjement ved å støtte opp om den gode og nyttige innsatsen som gjøres av frivillige i idrettsklubber rundt om i hele landet. Entusiasmen og alle stemmene som er gitt i løpet av avstemmingsperioden viser hvor mye et økonomisk bidrag kan bety for det videre klubbarbeidet, sier Hege Fløymo Gefle, markedssjef i Nordea.

Er din klubb blant de 500 beste?

P4 formidlet buskapet
Det er P4 som har hatt gleden av å ringe til klubbene og formidle det glade budskap om at de har vunnet penger.
- Det er morsomt med denne kampanje og ikke minst å ringe vinneren hver morgen. Folk blir utrolige glade og det er tydelig et stort engasjement rundt kampanje mange steder. Vi i P4 har laget saker med en av vinnerne hver dag. Det å snakke med grasrota i norsk idrett gir god radio for alle. Vi gleder oss allerede til neste år, sier Morten Scott Janssen i P4.

Esten O. Sæther i Dagbladet sier at det har vært ekstra gøy å at breddeidrettsklubbene har klart å konkurrere med topplagene i norsk fotball.
- Det er også interessant å se hvor mange små foreninger foreninger bruker denne konkurransen til å profilere seg. Vi har for eksempel aldri hatt så mange cheerleading-klubber med i tetkampen. Flott jobbet, jenter, sier Sæther.

Disse klubbene vant 10.000 kroner:

• 25. nov: Lommedalens IL - Borg ishockeyklubb - Helle Idrettsforening
  • 24. nov: Trondheim Cheerleadingklubb - Nedre Glomma Turnforening - Andenes IL
  • 23. nov: Nedre Romerike Cheerleaders - Raufoss IL Fotball - Polonia Oslo Volleyball Klubb
  • 22. nov: Konnerud IL - Sjetne IL - Sportsklubben Trygg/Lade
  • 21. nov: Stavanger Cheersport Klubb - Øvre Salangen IL - Utleira IL
  • 18. nov: Rygge Bryteklubb - Aron Skiklubb - Forus og Gausel IL
  • 17. nov: Blåmann IL - Elverum Håndball - Stryn turn- og idrettslag
  • 16. nov: NMK Frøya - Stovner Rideklubb - Sømna Idrettslag
  • 15. nov: Gulset Idrettsforening - Hetlevik IL - Biri IL
  • 14. nov: Askøy Håndballklubb - Kabelvåg IL - Tønsberg Fallskjermklubb

Vi takker alle klubbene i Norge for årets kampanje, og gleder oss til 2017!