Informasjonssjef Martin Hafsahl går ut i permisjon i to år for å jobbe som prosjektleder kommunikasjon i Nye Asker. Foto: Geir Owe Fredheim

Informasjonssjef Martin Hafsahl har fått innvilget to års permisjon

Informasjonssjef Martin Hafsahl har fått innvilget permisjon i to år for å jobbe som prosjektleder for kommunikasjon i sammenslåingsprosessen for Asker, Røyken og Hurum kommuner.

Kommunikasjonsarbeidet med dette store omstillingsprosjektet vil gi solid erfaring og kompetanse som vil være svært relevant å ta med tilbake til Norges idrettsforbund.

- Hafsahl har jobbet i NIF i 11 år, hvorav de fire siste som informasjonssjef. Hans arbeid er satt stor pris på, og vi ser at utfordringene som følger av prosjektet Nye Asker er faglig spennende. Vi vurderer at erfaringene som følger av dette prosjektet vil gi kommunikasjonskompetanse på flere områder som NIF vil trenge i framtiden. Dette gjelder særlig kommunikasjon i store endringsprosesser, omfattende digitaliseringsprosjekter, komplekse organisasjonsstrukturer og nye kommunikasjonsløsninger for både intern og ekstern informasjon. Vi ønsker Martin lykke til med de nye utfordringene, og ser frem til å dra nytte av ham etter endt permisjon, sier generalsekretær Øystein Dale.

Den nye kommunen vil bli Norges 7. største kommune med over 90 000 innbyggere og 6000 ansatte. Prosjektleder kommunikasjon skal nå de strategiske kommunikasjonsmålene for arbeidet med nye Asker gjennom blant annet å:

- planlegge og gjennomføre konkrete kommunikasjonstiltak i tråd med kommunikasjonsstrategi.

- gi kommunikasjonsstøtte og - rådgivning overfor den politiske og administrative prosjektledelsen

- bidra med kommunikasjonsfaglig bistand overfor andre delprosjekter - spesielt i arbeidet med felles kultur, identitet og symboler.

- bidra i utviklingen av ulike kommunikasjonskanaler og det strategiske kommunikasjonsarbeidet i den nye kommunen.

- Dette er et svært spennende og omfattende prosjekt, og kommunikasjonsfaglig nybrottsarbeid som gir ny erfaring på flere arenaer, sier Hafsahl. - Jeg gleder meg til å ta fatt på oppgavene i Nye Asker, som også er min hjemkommune. Den allsidige kompetansen som 11 år i NIF så langt har gitt meg kommer unektelig godt med i den nye stillingen. Like viktig er de faglige utfordringene og den nye kompetansen som arbeidet med kommunesammenslåingen vil tilføre meg og Norges idrettsforbund, sier Hafsahl.

Hafsahl tiltrer som prosjektleder kommunikasjon i Nye Asker 21. august.