Avtale i boks: Fra venstre Petter Varner, Line Varner, toppidrettssjef Tore Øvrebø, markedsdirektør i NIF Morten Schønfeldt og hockeyspiller Alexander Bonsaksen og para-ishockeyspiller Lene Schrøder. Foto: Geir Owe Fredheim

Dressmann og Line of Oslo kler opp den norske troppen til OL og Paralympics

Norges idrettsforbund har inngått en avtale med Dressmann og Line of Oslo som skal levere kleskolleksjonen til den norske troppen til OL og Paralympics i PyeongChang 2018.

Toppidrettssjef Tore Øvrebø gleder seg til å se sine utøvere iført klær fra Dressmann og Line of Oslo.
- Norge har et rykte på seg å være en velkledd nasjon når vi deltar i OL og Paralympics. Jeg gleder meg til å ikle meg god kvalitet og godt design fra Dressmann, og jeg er overbevist om at jentene ser frem til å gå med Line of Oslo, sier Øvrebø.

Toppidrettssjefen sier det er viktig å ta seg godt ut når man skal representere Norge i OL og Paralympics.
- Det å ha fine klær er en viktig del når vi skal bygge lagfølelse og identitet i en tropp som skal presentere sammen, sier Øvrebø.

Samarbeider med de beste
Morten Schønfeldt, markedsdirektør i Norges idrettsforbund, sier han er stolt av den nye avtalen med Varner.
- Vi er opptatt av å samarbeide med de beste i Norge. Derfor er det en glede å ha Dressmann og Line of Oslo på det olympiske og paralympiske laget, sier Schønfeldt som sier det har vært naturlig å inngå en avtale med Varner.

- Dressmann og Line of Oslo har klart å skape norske merkevarer med internasjonal suksess, sier Schønfeldt.

De beste ambassadøreneDressmann skal levere representasjons- og fritidsantrekk til herrene i den norske OL-troppen, mens Line of Oslo skal levere kolleksjonen til jentene.
- Det er fantastisk for oss å samarbeide med så mange flotte idrettsutøvere. De er de beste ambassadørene vi kan ønske oss for Dressmann, sier Petter Varner, administrerende direktør i Varnergruppen.

Skal designe jentenes favorittplagg
Line Varner håper at deres kolleksjon skal bli jentenes favorittplagg.
- Vi vil at jentene i troppen skal elske det de har på seg og se ut som en million dollars.  Føler du deg vel - presterer du bedre! Vi vil rett og slett at dette skal bli jentenes favorittplagg, sier Line Varner.

Kleskolleksjonen til OL og Paralympics vil presenteres i løpet av høsten, og deler av denne blir å finne i butikkene til Dressmann.