mobile_forbrukerombudet612.jpg

Direkte: Forbrukerombudet presenterer reklameregler i sosiale medier

Norges idrettsforbundet sender direkte fra Forbrukerombudet presentasjon av merking av reklame i sosiale medier mandag 25. september kl 13.00.

Skjult reklame er forbudt. Derfor har Forbrukerombudet laget en veileder for hvordan man skal merke innlegg på sosiale medier slik at markedsføringsloven følges. Veilederen er ment for alle som får betaling, eller andre fordeler, for å omtale eller legge ut informasjon om produkter, tjenester eller næringsdrivende.

I den forbindelse har Idrettsforbundet invitert Forbrukerombudet til Idrettens Hus, Kantina, mandag 25. september kl 13.00-14.30. Alle særforbund er invitert til møtet. Særforbund utenfor huset og andre aktuelle aktører og utøvere som ikke har anledning til å være til stede kan følge sendingen direkte her på denne siden.

Norges idrettsforbund oppfordrer alle organisasjonsledd til å sette seg inn i reglene og eksemplene som veilederen gjør rede for, og informere sine egne utøvere om hvilke regler som gjelder.

Sendingen starter på denne siden noen minutter før kl 13.00.

Vel møtt!