Kai Henning Stensrud fra IL Kolbukameratene mottar "Årets frivillighetspris" av Kulturminister Linda Hofstad Helleland, Adm.dir i Norsk Tipping Åsne Havnelid og Leder i Frivilighet Norge Sturla Stålsett.

30 år som frivillig, hedret med Årets frivillighetspris

På den internasjonale frivillighetsdagen 5. desember ble Frivillighetsprisen 2016 tildelt en ildsjel i Idretts-Norge

I regi av Frivillighet Norges arrangement "Frivillighetsprisen" ble Kai Henning Stensrud (54) fra IL Kolbukameratene hedret for sine 30 år som frivillig i idrettslaget. 54-åringen fra Kolbu har lagt igjen en uvurderlig innsats for klubben sin og utøverne sine.

- Det er all grunn til å gratulere med denne prisen. Det er flott at Frivillighet Norge viser at de setter pris på frivillige som bruker tiden sin på andre. Kai er et eksempel på dette, sier idrettspresident Tom Tvedt, før han legger til:

- Det finnes så mange frivillige i Norge, på så mange ulike områder, og denne gangen har de funnet en fra idretten. Vi er kjempestolte over at den store frivillighetsprisen har gått til en av våre.

Sitat fra nominasjonen:
Med Kais positive holdninger og bidrag har klubben klart å skape et mangfold i idrettslaget som favner flere generasjoner, der alle blir inkludert og får mulighet til å utøve fysisk aktivitet. Ofte er motivasjonen for at folk legger ned frivillig arbeid at de har egne barn de vil følge opp. En slik innsats som Kai har bidratt med og fortsatt bidrar med, er langt over hva et samfunn kan forvente når han selv verken har barn som er med eller at han selv kan delta. Kai viser tydelig at han er fornøyd over å se andre nyte godt av det han bidrar med, og det er nok hans største glede.

Se opptaket fra Frivillighetsprisen her.