Marius Myhre Fartum Foto: Christian Thode

15 Norgesmesterskap direktesendes

De fleste NM vises aldri live på TV. Det skal Dagbladet gjøre noe med, og har derfor inngått et samarbeid med 15 særforbund om direktesendinger.

Samarbeidsavtalen mellom Dagbladet, Særforbundsalliansen og Ullevaal Media Center gjør at en rekke norske idretter blir direktesendt på DBTV framover.

- Prosjektet er viktig for oss fordi det gir oss mulighet til å dekke miljøer vi ikke akkurat renner ned til daglig, sier Dagbladets sportsleder Lars Hojem Kvam.

Les saken: De fleste NM vises aldri live på TV. Det skal Dagbladet gjøre noe med

- Vi er svært godt fornøyd med å ha inngått et samarbeid med Dagbladet/DBTV og Ullevaal Media Center om direktevisning og produksjon fra viktige arrangement i regi av særforbundene. Dette vil gi oss mye bedre synlighet enn før, og seerne vil få anledning til å oppleve mange spennende idrettsøyeblikk fra idretter som normalt ikke er så ofte på TV, sier Espen Larsen, generalsekretær i Norges Badmintonforbund og leder av styringsgruppen i Særforbundsalliansen, som består av følgende forbund:

Norges Badminton Forbund
Norges Bordtennisforbund