Koronavettkurs_Toppbilde_med_logoer.jpg

Ta Idrettens koronavettkurs

Norges idrettsforbund har utarbeidet et fellesidrettslig e-kurs om koronavett. Idrettens koronavettkurs er et smittevernkurs for utøvere. Kurset er for utøvere fra 13 år og oppover og foreldre eller foresatte til utøvere opp til 12 år. Foresatte må legge inn egne barn i sin profil i Min idrett for at utøvere på 13-14 år skal kunne ta kurset. Kurset tar ca 10 minutter å gjennomføre.

Take the course in english

Kunnskap om smittevern i idrettsdeltakelse er et effektivt våpen mot smittespredning og avgjørende for at vi kan ha idretten i gang over hele landet. Dette kurset er utviklet i samarbeid med Norsk Tipping og er basert på «Fotballens koronavettkurs».

Norges idrettsforbund anbefaler at alle utøvere over 13 år og alle foreldre/foresatte tar dette koronavettkurset dersom man selv skal delta eller har barn som skal delta i trening, kamper og arrangementer i regi av idretten.

I tillegg til å gjennomføre dette e-kurset bør du sette deg inn i din idretts koronavettregler.

Som en ansvarlig samfunnsaktør er Norsk Tipping med å sikre at de aktive i idretten får grunnleggende informasjon om hvordan idrettsaktivitet kan utøves innenfor de gjeldende retningslinjene. Slik bidrar vi alle til at idretten kan holdes i gang og at idrettsanleggene kan fylles med idrettsglede.

Kom i gang med kurset

For å ta kurset må du ha en Idrettens ID-bruker, også kalt Min idrett-bruker. Med denne brukeren får du tilgang til kurs, og du kan administrere din idrettsprofil og dine medlemskap. Velg en av de tre alternativene under for å komme i gang med koronavettkurset.

Har du Idrettens ID (Min idrett-bruker) fra før?

• Idrettens ID brukes også for å logge på Min Idrett, KlubbAdmin og TurneringsAdmin
Kom i gang med koronavettkurset

Har du glemt brukernavnet/passordet ditt?

• Dersom du ikke husker ditt brukernavn eller passord bruk lenken under for å få det sendt til enten ditt registrerte mobilnummer eller til din registrerte e-post.
  • Du får oppgitt ditt brukernavn når du tilbakestiller eller endrer passord.
  • Når du har logget inn med Idrettens ID kan starte koronavettkurset ovenfor.

Har du ikke Idrettens ID? Meld deg inn!

For å opprette Idrettens ID trenger du:

Unge utøvere (14 eller yngre) kan ikke registrere seg selv og må få hjelp av foresatte. Foresatte må først registrere seg selv før man legger til barn.