Foto: Bente Flygind - Skiforeningen

Erik Eide ny generalsekretær i Skiforeningen

Erik Eide, organisasjonssjef i NIF, vil den 1. oktober 2015 ta fatt på jobben som generalsekretær i Skiforeningen.

Erik Eide ble ansatt i Idrettsforbundet som anleggskonsulent i 2001. Siden 2004 har han hatt ulike lederroller innen blant annet kompetanse/utdanning, anlegg, personal og organisasjon. Han var prosjektleder fra idrettens side i arbeidet med OL/PL 2022, og har vært sentral i arbeidet også med statsgarantisøknaden for Ungdoms-OL 2016, hvor Stortinget enstemmig ga tilskudd og statsgaranti til Lillehammer 2016.

Gjennom involvering av medarbeidere og organisasjonen har Erik bidratt sterkt til at idretten i dag jobber mer målrettet og effektivt relatert til idrettens kjernevirksomhet.

- Erik nyter utvilsomt stor respekt og tillit innen både idrettsorganisasjonen og andre deler av det politiske samfunns- og næringsliv han har samarbeidet med gjennom sine ulike jobber i NIF, sier generalsekretær Inge Andersen.

- Erik Eide er en dyktig lagspiller, han er allsidig og har stor kunnskap om både enkelt mennesker i idretten og om de ulike organisasjonsleddene i norsk idrett. Det har vært en stor fornøyelse å ha Erik i mitt nærmeste lederteam i de årene jeg har vært generalsekretær i NIF. Erik har et smittende godt humør og er usedvanlig kvikk og skarp i sine replikker.
-  Jeg er meget glad for at Erik blir værende i Norsk idrett gjennom sine nye topposisjon i Foreningen for Skiidrettens Fremme, samtidig som jeg takker Erik for den store innsatsen han har utført i NIF gjennom de siste 14 årene, avsluttet Inge Andersen.

Eide sier tiden hans i NIF har vært allsidig, spennende og lærerik.
- Med idrett som fagfelt, interessante oppgaver og gode kollegaer har tiden gått fort, sier Eide.

Skiforeningen, som han nå går til, står for det samme verdigrunnlag som Norges idrettsforbund.
-  Jeg er stolt over å skulle lede Skiforeningen, og jeg er svært motivert for de oppgavene som jeg tar fatt på der fra 1. oktober, sier Eide.

Les sak på Skiforeningen