Tilskuddsordninger

Det finnes ulike tilskudds- og støtteordninger for idretten i Hedmark. Se informasjon med beskrivelse av og søknadskriterier for ordningene under.

Arrangementsutvikling idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv
Målet med ordningen er å stimulere arrangørmiljøer for idrett, fysisk aktivitet og friluftsliv som bidrar til å gjøre Hedmark attraktivt for store arrangement.
Søknadsfrist: 1. desember

Arrangementsutvikling i Hedmark
Videreutvikling av større, eksisterende arrangement i Hedmark
Søknadsfrist:1. februar

Friluftslivsaktivitet
Målet med ordningen er å medvirke til økt deltakelse i helsefremmende, trivselskapende og miljøvennlig friluftsliv for alle grupper i befolkningen.
Søknadsfrist: 1. februar

Innkjøp av frukt, grønnsaker og sjømat til arrangementer og aktiviteter
Kommuner i Hedmark og frivillige organisasjoner kan søke om tilskudd til innkjøp av frukt og grønt til arrangementer.
Søknadsfrist: Løpende

Tiltak i statlig sikret friluftsområde
Tilskudd til å dekke ulike praktiske tiltak som følge av statlig sikring av viktige friluftsområder.
Søknadsfrist: 1. februar

Idéer til god folkehelse
Arbeid for å bedre folkehelsen og redusere sosiale forskjeller i Hedmark. Arbeidet skal rettes mot befolkningen, og gjelder ikke individrettede tiltak. Kommuner i Hedmark kan søke. Kommunene kan søke alene eller i samarbeid med andre kommuner, frivillige organisasjoner, kompetansemiljøer og/ eller privat sektor. Søknadsfrist for 2018: 12. april og 12. september

Ungdommens Fylkesting
Formålet med tilskuddet er å støtte åpne møteplasser for ungdom eller aktivitetsfremmende tiltak for ungdom. Tilskuddet bør også bidra til aktivitet i og rekruttering til lokale ungdomsråd. Organisasjoner for eller med ungdom, enkeltpersoner eller grupper i Hedmark som ønsker å gjøre en innsats for ungdom i alderen 13 til 25 år.
Søknadsfrist for 2019: 22. februar

Kulturpris
Prisen skal være med å stimulere utviklingen av kulturlivet i fylket og være til inspirasjon og oppmuntring til nyskaping og ekstraordinær innsats.
Søknadsfrist: 22. februar.