Kort fortalt handler prosjektet om å skape nye aktivitetsarenaer for barn og unge i det mellomrommet som finnes mellom skoleslutt og oppstarten av organiserte fritidsaktiviteter på ettermiddagen.

Prosjektleder for banebrytende aktivitetsprosjekt på Østlandet

Idrettskretsene i Vestfold/Telemark, Innlandet, Viken og Oslo har fått betydelig støtte fra Sparebankstiftelsen DNB til et samarbeidsprosjekt med arbeidstittel: "Hvordan fylle mellomrommet?"

Arbeidsgiver: Norges idrettsforbund/Viken idrettskrets

Stillingstittel: Prosjektleder

Frist: 11.02.2024

Ansettelsesform: Prosjekt

Kort fortalt handler det om å skape nye aktivitetsarenaer for barn og unge i det mellomrommet som finnes mellom skoleslutt og oppstarten av organiserte fritidsaktiviteter på ettermiddagen. Prosjektet vil bygge på de deltagende idrettskretsenes tidligere og nåværende prosjekter der samarbeid med skolen har vært særlig viktig. Idrettskretsene vil bidra med interne ressurser, men vi søker en prosjektleder som kan samle, koordinere og lede an i arbeidet.

Nedslagsfeltet vil være hele det sentrale østlandsområdet og vi er på jakt etter en person som kan koordinere og lede arbeidet på tvers av idrettskretsene. Ettersom tiltaket blir liggende mellom de offentlige oppveksttjenestene og den frivillig aktiviteten, jakter vi en person med forståelse for begge. Jobben passer deg som har gode samarbeidsevner og som brenner for å skape en forandring – en samfunnsbygger med ønske om å etablere noe nytt på aktivitetsfeltet og i unge menneskers liv.

Prosjektet er av tre års varighet.

Arbeidsoppgaver

• Ansvar for aktivitetsprosjektet "Hvordan fylle mellomrommet?"
  • Bygge opp et nettverk av koordinatorer og aktivitetsledere i samarbeid med idrettskretsene, idrettsråd og idrettslag
  • Utvikle og foredle aktivitetstilbud som treffer målgruppa
  • Ha god dialog med representanter for de offentlige oppveksttjenestene
  • Markedsføre tilbudene på digitale plattformer og i nettverk i og utenfor idretten
  • Samarbeide tett med et forskningsmiljø ved NIH som følger prosjektet fra kartlegging til evalueringsfasen

Kvalifikasjoner

• Idrettsfaglig, pedagogisk eller annen relevant utdanning på høyskolenivå
  • Erfaring fra arbeid innen idretten, skoleverket eller andre aktivitetsorganisasjoner kan veie opp for manglende utdanning
  • God digital kompetanse
  • Førerkort klasse B og tilgang til bil

Personlige egenskaper

• Evnen til å arbeide selvstendig, strukturert og med gjennomføringsevne
  • Trygg og fleksibel lagspiller
  • Sterk relasjonsbygger
  • Analytisk og strategisk
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne

Det må påregnes noe kvelds- og helgearbeid samt reisevirksomhet. Du vil ha oppdrag i Vestfold/Telemark, Innlandet, Oslo og Viken, men kontorsted vil primært være i Drammen eller Strømmen.

Vi tilbyr et engasjerende, inkluderende og trivelig arbeidsmiljø med stor takhøyde. Du vil få utfordrende og stimulerende arbeidsoppgaver. Vi legger til rette for god opplæring, personlig utvikling og tilbakemeldinger. Du vil være en del av et tverrfaglig miljø som vektlegger høy kvalitet og kunnskapsdeling. Vi har gode forsikringsordninger og per i dag pensjonsordning i Statens Pensjonskasse. Vi tilbyr også muligheter for trening i arbeidstiden og lønn etter avtale. I NIF jobber vi for å skape idrettsglede for alle. Med det oppdraget er det bare naturlig at vi ønsker å bygge et mangfoldig og inkluderende team av svært dyktige individer som brenner for å gjøre norsk idrett til en inkluderende arena. Vi har stor tro på at vi alle utmerker oss og er mer kreative når vi får lov til å være oss selv, og vi ønsker derfor å bygge en kultur der vi alle hører hjemme. I NIF vil vi ha medarbeidere med forskjellig kompetanse, tilnærminger, perspektiv, alder, kjønn, livserfaring, mangfoldkompetanse og bakgrunn. Mangfold er viktig både for arbeidsmiljøet og for jobben vi skal gjøre. NIF er en IA-bedrift og personer med minoritetsbakgrunn og personer med funksjonsnedsettelse oppfordres til å søke.

Om arbeidsgiveren

Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) er en frivillig, partipolitisk nøytral og uavhengig organisasjon, og det øverste organ i norsk idrett. Den organiserte idretten er Norges største folkebevegelse med 1 900 000 medlemskap fordelt på mer enn 9 500 idrettslag. NIFs visjon er "idrettsglede for alle". Idrettsforbundet har i dag ca. 370 ansatte fordelt på idrettskretser, Olympiatoppen og NIF sentralt på Idrettens hus, Ullevaal stadion.

Viken idrettskrets er et organisasjonsledd i NIF og omfatter 70 særkretser, 51 idrettsråd, 1500 idrettslag og over 400 000 medlemskap. Viken idrettskrets har kontor i Drammen, Fredrikstad og Strømmen, alle i nærheten av kollektive transportmidler. Viken idrettskrets er den største idrettskretsen i NIF og har 20 personer ansatt.