Idrettsforeningen Hellas har opplevd en markant medlemsvekst, et resultat av klubbens fokus på mestring, moro, og inkludering.

Idretts- og aktivitetsglede gir mangedoblet medlemsvekst i IF Hellas!

Drammen: Ved å engasjere et bredt spekter av deltakere gjennom varierte treningsøkter, har klubben vokst fra en liten gruppe på 10-12 medlemmer til nesten 50 aktive medlemmer på svært kort tid.

Dette fenomenet understreker effekten av en åpen og inkluderende tilnærming til idrettsaktiviteter, der det ikke legges press på prestasjon eller deltakelse. IF Hellas' strategi har vist seg å være svært effektiv for å motivere til økt aktivitet og for å skape et levende og positivt miljø for alle involverte.

Bjørn Borge, trener og mangeårig ildsjel i IF Hellas, forklarer:
"I Hellas nå er fokuset vårt å få med flest mulig. Og få treningene så variert som mulig, så alle kan være med. Vi fokuserer på sosiale arrangementer og har tilbud til de som vil trene mer og de som vil trene mindre".

IF Hellas' suksess illustrerer hvordan idrett kan være en katalysator for fellesskap og tilhørighet. Å ønske alle velkommen kan ha stor betydning for rekruttering og engasjement i idrettslag.