Oddleif 70 år!

Gratulerer så mye til vår egen anleggsekspert, Oddleif Dahlen! Han fyller 70 år 21.4.2023, men det ser ikke ut til at alderen hemmer.

Alltid på sporet av nye løsninger og mer faglig innsikt, sånn kjenner vi denne alt-mulig-mannen. Han har hatt fingrene borti de fleste anleggsprosjektene i hjembygda Nittedal. Han har også hatt flere verv i Gjelleråsen idrettsforening og i Nittedal idrettsråd – og for Oddleif har det handlet mye om å utvikle! Han har villet noe med engasjementet sitt og fått på plass tilbud for nye idretter, samkjørt idrettsanlegg med sosiale møteplasser, tilrettelagt for de med funksjonsnedsettelser og etablert forenklinger administrativt og tilføre økonomi til idrettslaget. Selvsagt ikke alene, men han har tatt både lederroller og store løft over lang tid. Vi kjenner Oddleif som en nysgjerrig og kreativ idrettsleder som aldri helt gir seg før han har funnet den beste løsningen – samme hvor sent det blir eller hvilken dag det er i uka.

I Viken idrettskrets er han nestoren på området anlegg, og han kan mye om mangt. Det har vært mange klubber opp gjennom årene som har startet med et prosjekt som har fått «alt» endevendt etter å ha satt Dahlen på saken. Han finner nye løsninger, nye søknadsmuligheter og ofte har prosjektet blitt noe mer enn klubben selv tenkte. I mange tilfeller har man også fått langt bedre totaløkonomi, både på driften og på investeringen. Han er ikke kjent for å hvile på laurbærene!

Fra januar 2006 har Oddleif bidratt med å gjøre akkurat det idrettskretsen skal – å legge til rette for mer og bedre idrettsglede! Han er glødende opptatt av å bidra ute i lokalidretten, men han passer også på å holde seg oppdatert om hva fylkeskommunen, særforbundene og idrettsforbundet holder på med. Han kan nok av og til «snakke Roma midt imot», men sjelden uten god grunn. I media har han også vist seg titt og ofte – Oddleif har snakket uten å legge så mye imellom!

70-åringen står støtt enten han befinner seg på kontoret sitt hjemme i Nittedal og mikser data (han er jo ekspert der også) eller han er ute i felten og hjelper de som trenger en anleggsekspert og allround rådgiver.  Kommunene har også benyttet hans kompetanse i en del sammenhenger – både på planarbeid og i forbindelse med ulike prosjekter.

Som ansatt i Norges idrettsforbund løper kontrakten ut når man fyller 70 år, men vi skal hyre inn Oddleif på noe timesbasis videre. Han er for god til å gå helt av! Viken idrettskrets vil takke deg for all innsats og innsikt du har bidratt med i disse 17 årene!

Gratulerer med dagen – gode kollega!