Idretten vil bidra til et bærekraftig samfunn

Denne uken er Norges idrettsforbund på Arendalsuka for å ha dialog med viktige samarbeidspartnere norsk idrett. I dagens episode av Idretten vil retter vi søkelyset mot klimakrisen og idretten rolle i «Det grønne skiftet». Kan jubelbrusene fra idrettsarenaen forenes med en bærekraftig fremtid?

I studio møter du Dagfrid Forberg, leder for bredde, organisasjon og utvikling i Idrettsforbundet og Tone Svendsen Endal fra miljøstiftelsen Zero. Du vil også bli bedre kjent med Salve Eieland fra idrettslaget Birkenes IL, Ola Kristian Morg fra Snø og Einar Engedal fra Kolbotn IL som bidrar med sine bærekraftsperspektiver fra lokalidretten.

Og lurer du på hvordan ditt idrettslag kan få penger til å satse på mer bærekraftige løsninger? Da er det bare å sette seg godt til rette og lytte til dagens episode av Idretten vil.

Vi håper du abonnerer på Podcasten vår. Del også gjerne dagens episode med andre som får litt høyere puls når temaet er idrett.