paraidrettsdager.jpg

Paraidrettsdager full av idrettsglede

På sensommeren ble det arrangert to fantastiske idrettsleire for barn og unge mellom 8-20 år med ulike funksjonsnedsettelser på Kalnes og i Hurdal.

Viken idrettskrets arrangerte Sportsskolen for 8. gang i samarbeid med idrettsfag ved Kalnes videregående skole, Nav hjelpemiddelsentral og Norges idrettsforbund. En sportskskole/sommerskole på lik linje med håndball- og fotballskoler.

Idrettsleiren på Hurdal gikk av stabelen for 17. gang. Viken idrettskrets i samarbeid med Norges idrettsforbund og særforbund inviterte utviklingshemmede barn og ungdom med til tilrettelagt idrettsleir med fokus på idrett, aktivitet og mestring.

For mer informasjon om leirene gå inn på paraidrett siden til Viken idrettskrets her.

Aktiviteter på Kalnes:
- Friskis & Svettis (Enkeljympa)
- Fotball
- Boccia og teppecurling
- Superinnebandy
- Svømming
- Orientering
- Vannski
- Tubekjøring og vannsport
- Klatrepark i trærne
- Klatring i klatrevegg
- Zipline