F.v. Mohamed Mohamoud (aktivitetsguide), Murtuza Hossain Khan (aktivitetsguide), Arild Buen (Ulriken Eagles basketballklubb), Marco Elsafadi, Siren Preto (nestleder Idrettsrådet i Bergen), Lubna Jaffery, Roar Andersen (daglig leder Idrettsrådet i Bergen), Thomas Lee (prosjektleder Aktivitetsguide, Idrettsrådet i Bergen), Knut Songve (organisasjonssjef Vestland idrettskrets). Foto: IR Bergen

Kultur- og likestillingsministeren på besøk i Bergen

Kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery var i helgen på besøk i Bergen i forbindelse med arbeidet med en handlingsplan for like muligheter til å delta i kultur-, idretts- og friluftslivsaktiviteter for barn og unge. Idrettsrådet i Bergen var vertskap for besøket, som var lagt til Haukelandshallen der Bergen basketballfestival ble arrangert.

I løpet av besøket fikk kultur- og likestillingsministeren oppleve aktiviteten i hallen og forestå premieutdeling i en av konkurranseklassene. Deretter ble det informert om inkluderingsarbeidet i Ulriken Eagles Basketballklubb samt gitt en orientering om inkluderingsarbeidet i Idrettsrådet i Bergen generelt og aktivitetsguidearbeidet spesielt. Det ble diskutert hvordan det offentlige og frivilligheten kan arbeide sammen for å nå felles mål i inkluderingsarbeidet. Enklere søknads- og rapporteringsrutiner og større forutsigbarhet gjennom mer langsiktig finansiering av arbeidet var blant innspillene som kom fram i denne delen av besøket. I tillegg til representanter fra Idrettsrådet i Bergen og Ulriken Eagles Basketballklubb var også Vestland idrettskrets og Norges idrettsforbund representert under besøket.

Kulturministeren i Bergen_IR Bergen 2024_møte_fotoKnutSongve.png
Foto: Knut Songve

Les mer om besøket på nettsiden til Idrettsrådet i Bergen

På NIFs nettside kan du lese mer om da Jaffery besøkte Haugesund og Bergen for å se på inkluderingstiltak