Se opptak av seminar om seksuell trakassering

Norges idrettsforbund sendte direkte fra Idrettsgallaseminaret som hadde tema "Det skjer hos oss også - seksuell trakassering i idretten".

På årets idrettsgallaseminar setter vi søkelyset på seksuell trakassering og overgrep i idretten. Vi anerkjenner at dette både er et samfunnsproblem og et idrettsproblem –  det skjer hos oss også. To viktige profiler i dette arbeidet internasjonalt, Karen Leach fra Irland og Colin Harris fra England, vil dele sine historier og komme med utfordringer til idretten.

De to internasjonale innlederne blir fulgt opp med en panelsamtale om status og utfordringer på området i Norge. Her tar vi opp både forebygging og håndtering, og vi får innspill fra andre arenaer enn idrett. Med oss har vi Tor Solbakken, som selv har erfaring som varsler, Iselin Shumba, kjent skuespiller og en av initiativtakerne til det første norske metoo-oppropet #stilleforopptak og Håvard B. Øvregård, som er fagansvarlig i NIF for idrettens arbeid mot seksuell trakassering.

I tillegg til vil kulturminister Trine Skei Grande og idrettspresident Berit Kjøll hilse seminardeltakerne, og Guro Røen vil lede oss gjennom seminaret.

Vel møtt! Seminaret er åpent for alle og gratis.

Program:

• Velkommen ved idrettspresident Berit Kjøll