valgmøte_web5.jpg

Utålmodige på Voldsløkka

Lokalidretten på Sagene forventer klare svar når de møter byens politikere til debatt på Voldsløkka lørdag 29. august kl. 13 - 15.

Voldsløkka er en idrettspark med utdaterte anlegg og et enormt potensiale for aktivitetsutvikling. Planarbeidet for området har gått svært tregt, og anlegg som fikk bevilgninger helt tilbake i 2006 er fortsatt ikke påbegynt. I budsjettet for 2015 har bystyret vedtatt en bevilgning til en kombinert landhockey-/kunstisbane på 75 millioner, men likevel mangler en fremdriftsplan for prosjektet. Lokalidretten er etter flere runder med bevilgninger fortsatt usikker på om anlegget vil bli realisert. Prosjektet skal også inneholde et klubbhus for Sagene Idrettsforening. Klubbhuset er etterlengtet siden idrettslaget med over 1100 medlemmer mangler et sentralt møtested. Den øvre delen av Voldsløkka hvor disse anleggene er planlagt er ferdig regulert til formålet.

Nedre del av Voldsløkka som består av et stort grusfelt, en idrettshall samt garderober og driftsbygninger er tross mange års planarbeid fortsatt ikke regulert. Det er ønske om en fullstendig modernisering av anlegget med flere kunstgressbaner og idrettshaller. Samtidig er det også presentert ideer om både skoleanlegg og boliger i området i sammenheng med utviklingen av Uelands gate 85. Uelands gate 85 er en næringseiendom som stikker som en kile inn i idrettsparken. Det er idrettens krav at nedre del av Voldsløkka reguleres til idrettsformål, og vi anbefaler en samkjøring av funksjoner for idrettsparken og en eventuell skole i Uelands gate 85. Idretten vil ikke akseptere at Oslo kommune ser på Voldsløkka som en arealreserve for andre formål enn idrett.